LDUiTV na Konferencji PIKE w Jachrance, 21 – 23 maja 2012

On Październik 11, 2013

W dniach 21-23 maja 2012 w ramach projektu LDUiTV przedstawiciele Instytutu Łączności wzięli udział w odbywających się w Jachrance koło Warszawy Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej oraz I Forum Telewizji Lokalnych. Ze względu na zakres i tematykę projektu LDUiTV,  szczególnie interesowały nas tematy i problemy poruszane na I Forum Telewizji Lokalnych.

Inicjatorem i współorganizatorem I Forum Telewizji Lokalnych było zrzeszające telewizje lokalne grupy VECTRA Media Stowarzyszenie Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne w Elblągu. Na Forum akredytowali się przedstawiciele ponad 70 telewizji lokalnych z całej Polski. Wzięło w nim udział również wielu operatorów telekomunikacyjnych obecnych na Konferencji PIKE, a także minister Witold Graboś – wiceprzewodniczący KRRiT oraz dyrektorzy departamentów Biura KRRiT – Ewa Gadomska i Stanisław Celmer. Moderatorem paneli był Juliusz Marek, a w dyskusji brali udział obecni na Forum lokalni nadawcy. W trakcie dyskusji informacje o celach projektu LDUiTV przedstawił uczestnikom Forum kierownik projektu LDUiTV Zbigniew Kądzielski.

Jednym z głównych problemów poruszanych przez przedstawicieli telewizji lokalnych był ograniczony rynek reklamodawców. W ramach dyskusji Marcin Boroszko – przedstawiciel firmy At Media, przedstawił zasady funkcjonowania rynku reklamy ogólnopolskiej oraz potencjalne możliwości zaistnienia na tym rynku operatorów lokalnych. Konkluzją wystąpienia było stwierdzenie, że na obecnym poziomie rynku są niewielkie szanse na zainteresowanie ogólnopolskich nadawców emitowaniem reklam w telewizjach lokalnych, a rynkiem właściwym do pozyskiwania reklamodawców dla telewizji lokalnych jest ich bezpośrednie otoczenie. W taką sytuacje doskonale wpisują się założenia projektu LDUiTV, pozwalające poszerzyć krąg potencjalnych reklamodawców narybku lokalnym, a jednocześnie zwiększyć skuteczność emitowanych reklam poprzez ich interaktywność.

Podczas I Forum Telewizji Lokalnych poruszone były również inne tematy takie jak : misja mediów lokalnych, finansowanie telewizji lokalnych, media a władza lokalna.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>